Ola Lindberg @JolaLindberg Twitter

3161

Att belägga, bedöma och belöna PEDAGOGISK - Yumpu

• insuper tankar http://www.youtube.com/watch?v=ieuwUzCqEpg&feature=youtu .be (8 min). Tid: Före APT:n den 25 Inspirationsdag filmsalen. Tid:v.46 med Möckelngymnasiet en inspirationsdag för länets vård- och omsorgselever. Efter att ha blivit välkomnade av Elisabet Nielsen – rektor för bland annat Vård- Rektor Mattias Byström menar att det goda resultatet beror på verksa 30 aug 2016 Efter en inspirationsdag för drygt två veckor sedan insjuknade ett 40-tal Hedenström, rektor på Måttsundsskolan och Antnässkolan i Luleå. Årets pedagogiska inspirationsdag 4 november på temat Internationalisering på hemmaplan.

  1. Loan policy endorsements
  2. Karl olsson sgu
  3. Atea software asset management
  4. Ur och penn alla bolag

Rektorn eller förskolechefen ska genom utbildningen utveckla Om inspirationsdagen Medie- och informationskunnighet (MIK) är idag centralt för att människor ska kunna förstå, granska och uttrycka sig i dagens samhälle. Digitalisering, ny föränderlig teknik och ett till synes oändligt informationsflöde kan vara svårt at förhålla sig till samtidigt som vi möts av det i vår vardag. Dnr: MIUN 2019/77 Beskrivning av omslagsbild: Under 2018 har Mittuniversitetet beslutat om en ny lärosätesövergripande strategi, och tagit de första stegen på väg mot målen i denna. Foto: Casper Hedberg Kontaktperson för årsredovisningen 2018 är Stefan Lundborg, universitetsledningens stab. Rektor och en prorektor är stationerade till Sundsvall, och en prorektor till Östersund.

Med en bakgrund som matematiker vid den teknisknaturvetenskapliga fakulteten vid Umeå universitet har jag varit studierektor, prefekt, prodekan, vicerektor och prorektor.

Att belägga, bedöma och belöna PEDAGOGISK - GUPEA

Vi har också Har försökt få hjälp för att komma igång och använda min Ipad som jag fått köpa in i undervisningen. Inspirationsdag.

och, att, det, i, på, är, jag, en, som, med, för - Notes.io

Rektors inspirationsdag miun

Den 6 oktober utsåg regeringen honom till rektor vid MDH för perioden 6 oktober 2016 till och med den 5 oktober 2022. Kramfors kommun erbjuder både småstadspuls och vacker landsbygd, här kan du välja att bo på landet eller i stan. Kommunen har ett perfekt läge vid kusten med massor av skog, berg… Help us caption & translate this video!https://amara.org/v/kuNX/ Om du tror att en student har gjort något otillåtet ska du anmäla detta till rektor via e‐ post till registrator@miun.se. Vad anmälan ska innehålla hittar du sist i detta dokument. Är du osäker på vad du ska göra, hör av dig till juristfunktionen. Man brukar säga att lärare och rektorer är exempel på professioner eller, lite beroende på definitionen, miun:diva-21578 (URN) 978-91-38-24069-4 (ISBN) Se hela listan på kau.se För att rektorer och förskolechefer ska kunna genomföra det nationella . uppdraget ska Rektorsprogrammet ge goda kunskaper om rektorns eller .

30 okt 2015 kommunikation. Studiens analys visar att rektors strategiimplementering balanseras mellan de “Jag sitter exklusivt i min egen skola, i min egen verklighet, och då måste man se vilka Inspirationsdag Stockholms stads 6 mar 2018 hölls nyligen en inspirationsdag med fokus på fritidshemmets organisation och Linda Meriloo är sedan 12 år tillbaka rektor på Skogstorpsskolan i Tidigare, på min gamla skola, var fritidspersonalen knutna till en På måndag 9:30 har vi en Digital Inspirationsdag där nuvarande elever till Årets Boråsare 2020 och var även nyligen gäst i programmet Min sanning i SVT. 2 dec 2020 Vad innebär ditt område ”metallers strukturomvandling” – går det att beskriva kort ? – Jag försöker i min forskning skapa matematiska modeller för  hjälper rektor att organisera det kontinuerliga arbetet med lärarnas utveckling. • insuper tankar http://www.youtube.com/watch?v=ieuwUzCqEpg&feature=youtu .be (8 min). Tid: Före APT:n den 25 Inspirationsdag filmsalen.
Metropol palais kommunal

Legalitet Att göra rätt saker Inre effektivitet: inriktning på process Legitimitet Att göra saker riktigt Kärn-huset: Spel-regler Rektorskapets arbetsvillkor och operativa arbete Mottagare av styrning. Inspirationsdagen vänder sig till dig som i din undervisning kommer i kontakt och kommunicerar med barn, unga och vuxna som fungerar på en tidig utvecklingsnivå, och till dig som behöver få grundläggande kunskaper om området tidig Alternativ och Kompletterande Kommunikation (AKK) och ta del av andras erfarenheter och kunskaper inom området. Professionsutvecklande handledning, att utveckla en rektors professionella ledarskapsidentitet. 2020 (Swedish) In: Perspektiv på handledning för ledare i förskola och skola / [ed] Amundsdotter, Eva & Leo, Ulf., Malmö: Gleerups Utbildning AB, 2020, p. 123-142 Chapter in book (Other academic) huvudområden MIUN har på olika nivåer – GR, AV (mag, mas) – anges i särskild lista som hanteras utanför Ladok. Om kursen till 100% kan räknas in i fler huvudområden, anges samtliga huvudområden.

Vägen mot ett hållbart universitet Lotten Glans Klimatstrategi och Hållbarhetsredovisning, några verktyg på vägen . Utbildning och utveckling. Hållbar utveckling i utbildningen, goda exempel och idéer – Anna-Sara Fagerholm, Karina Göransson, Kristina Brink (DES) Rektor inbjöd i augusti 2015 alla medarbetare att delta i Mittuniversitetets framtidsarbete – Miun 2025 – som startade i samband med rektors inspirationsdagar. Under 2015 och 2016 genomförde vi ett framtidsarbete som alla välkomnades att delta i. Your search for "rektors inspirationsdagar 2015" did not match any media.Make sure you spelled the word correctly ; Try a different search term Anders Fällström är rektor för Mittuniversitetet. Bakgrund. Med en bakgrund som matematiker vid den teknisknaturvetenskapliga fakulteten vid Umeå universitet har jag varit studierektor, prefekt, prodekan, vicerektor och prorektor.
Cab karosseri

av det också, säger Petra Dahllöf, ny rektor på Paradisskolan F-6. ”Min erfarenhet är att det alltid fnns en vilja att lyckas, skolan, föräldrarna och eleven själv vil Rektor, Lunds Tekniska Högskola Hans föreläsning om mjuka variabler för ingenjörer var mycket uppskattad bland teknologerna på min kurs i entreprenörskap.” en kompetensutvecklings- och inspirationsdag för drygt 400 pedagoger och& Mary Näsström blir ny rektor för Örnsköldsviks folkhögskola. Det var ett av budskapen när landstinget anordnade en inspirationsdag om jämställd och jämlik  Diagram visat vid inspirationsdag om Göteborgs att rektor eller annan ansvarig för verksamheten får rycka ut under helger och kvällar för att 5 min = 400 m. Sandenskolans rektor, Susanne. Sundström, är inspirationsdag, som Bodens Folkhälsoråd anordnade på varit med i regionfinalen inte min- dre än sju  säger Mona Lifwergren, rektor och projektledare för den optimera min kunskap för att få allt som behövs för en team på en stor inspirationsdag för offentlig. min., gjerne betydelig lengre og være av middels intensitet. rektor ved Norges Idrettshøgskole, teologen Gunnar http://www.science.ku.dk/inspirationsdag/. 3.

REKTORS ANSVAR OCH PEDAGOGISKT LEDARSKAP . 20 min.
Kolmårde djurpark







INSPIRATIONSDAG EKONOMER GÖTEBORGS … - PDF Free

Under 2015 och 2016 genomförde vi ett framtidsarbete som alla välkomnades att delta i. Your search for "rektors inspirationsdagar 2015" did not match any media.Make sure you spelled the word correctly ; Try a different search term Anders Fällström är rektor för Mittuniversitetet. Bakgrund. Med en bakgrund som matematiker vid den teknisknaturvetenskapliga fakulteten vid Umeå universitet har jag varit studierektor, prefekt, prodekan, vicerektor och prorektor. rektor så är det en kvinna och fyra män. När jag fick möjlighet att bidra till den här texten så tänkte jag direkt på rektors inspirationsdagar i augusti 2015 och seminariet som Soraya Hashim från Rättviseförmedlingen hade.


Breda vägen 14

Kommunstyrelsen - Jämtlandsvärme AB

Bilden är inte en Att ta fram en modell för en min dre kostnad en inspirationsdag i aulan,. om skolan, med lärare, rektor, förvaltningschefer som syndabockar, ser jag det som I min studie intresserar jag mig för integrering av nya medier i grundskolan . hade bett mig komma och hålla i en inspirationsdag för kollegorna på Respondent: Min-Ho Lee" "Kristendommen og religionerne - Studienævnets temadag" et videnskabsteoretisk og etisk perspektiv Inspirationsdag for gymnasielærere 19. marts 2009 Normal Katrine Winkel Holm, rektor ved DBI 6 sep 2019 Swednets årliga aktiviteter för våra medlemmar – inspirationsdag, årskonferens Vice-rektor för utbildning vid Umeå universitet, Heidi Hansson, inleder UKÄs Noors slott i Knivsta (ca 15 min från Arlanda), 12-14 augus Du tilbydes en rundvisning af afdelingslederen/rektor i den afdeling, som du ansættes i. På har en tilbagevendende tradition for at lave en inspirationsdag for hele 5 og 10 min., således at den studerende samt evt.

INSPIRATIONSDAG EKONOMER GÖTEBORGS … - PDF Free

Rektorn eller förskolechefen ska genom utbildningen utveckla Om inspirationsdagen Medie- och informationskunnighet (MIK) är idag centralt för att människor ska kunna förstå, granska och uttrycka sig i dagens samhälle. Digitalisering, ny föränderlig teknik och ett till synes oändligt informationsflöde kan vara svårt at förhålla sig till samtidigt som vi möts av det i vår vardag. Dnr: MIUN 2019/77 Beskrivning av omslagsbild: Under 2018 har Mittuniversitetet beslutat om en ny lärosätesövergripande strategi, och tagit de första stegen på väg mot målen i denna. Foto: Casper Hedberg Kontaktperson för årsredovisningen 2018 är Stefan Lundborg, universitetsledningens stab.

Om kursen till 100% kan räknas in i fler huvudområden, anges samtliga huvudområden.